Raise your voice

Raise your voice:
En helt enormt grymt bra film om jag får säga det själv. Det handlar om en tjej som bor i en helt vanlig familj med bror, mamma & pappa. Hennes största intresse är att sjunga och hon har precis tagit studenten. Så det är dags för att söka in på en skola! och hon tar chansen och söker in på en stor musikskola. Och hennes pappa är så mycket emot de, eftersom det finns i L.A. Och han tycker att det är livsfarligt att bo där helt ensam! Men alla vill att Terri ska in på den här skolan särskillt hennes bror. Och i smyg gör han en film med Terri när hon står och sjunger. Men ingen vet att Paul (hennes bror) skickar in cd till skolan. Men en dag när terri & Paul smyger ut i natten för att se på konsert så dör Paul i en bilolycka. Terri blir helt förkrossad och vill inte gå med i skolan. Men när hon får brevet att hon är intagen så övertalar hennes faster och mamma att hon ska göra det för Paul! så de ljuger för hennes pappa och säger att hon är bortrest till Nina (hennes faster) en månad. När Terri kommer till skolan får hon vara med om vännskap, kärlek, sång och så även ovänner. Och hur den slutar hade jag velat skriva men.. Jag tycker ni ska se den själv. Detta är så typiskt en film jag älskar. Jag älskar när man får med allt. För i denna filmen finns verkligen allt. Man gråter, man leer, och man skrattar. Gudja, ni måste bara se den. Jag ger den så mycket betyg en film någonsin kan få.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0